Ai vandut masina veche si ai cumparat o masina noua? Exista multe companii de cumparari auto rulate, insa nu toate ofera seriozitate. Daca ai o masina de care esti multumit, nu trebuie sa o vinzi. Indiferent de problema, ea poate fi rezolvata. Spre exemplu, daca intampini probleme cu centura, solutia este mai jos.
Inlocuirea
centurii
Conditii de
utilizare
Dificultate:
moderata
Durata: mai multe
ore
Cât de des: la fiecare
60,000-100,000 km, verificati manualul
Unul din cinci
vehicule are nevoie de o nouă centura. Un
service bun va sti cum sa va ajute, prin măsurile necesare pentru un diagnostic
corect.
Introducerea Ethylene
Propylene Diene Monomer (EPDM),
centurile de la sfarsitul anilor 1990 eu fost mai dificile decât centurile de
neopren. Totuşi, există indicatori care dau semnalul ca este timpul pentru o noua
centura.
Pasul 1
Efectuarea
lucrărilor de întreţinere preventivă.
O modalitate de a
vă asigura centura dvs. este buna este de a programa o testare provizorie în
timpul unui consult de rutină. În cazul în care o centură are 65.000 pana la
70.000 de km pe ea si vehicul este deja în magazin, mergeţi şi înlocuiţi
centura. Tehnicianul trebuie să verifice, de asemenea, starea de tensionare a
centurii automate pentru a se asigura că noua centura este corect tensionată.
Pasul 2
Cautati semnele
vizuale.
Unele semnale
vizuale indică timpul pentru înlocuirea centurii acestea sunt la abraziune /
aliniere, fisuri, de geam sau de pilling.
Abraziune /
aliniere: Nailonul pe centura este esenţial. Dacă există
scurgeri, acestea pot provoca alinierea şi centura nu va funcţiona corect. În
cazul în care centura este aliniata
greşit, veţi auzi zgomote neobişnuite sau se simt vibratiile.
Craparea: La
curele de neoprene trebuie cautat trei crăpături în trei centimetri, ca o
regulă cum ca viata centurii s-a terminat si trebuie inlocuita.
Centurile noi
EPDM sunt construite pentru a rezista la fisurare, ceea ce face mai greu pentru
a observa uzura, la prima vedere. Cu centuri EPDM, cauta pierderea de cauciuc,
care este similara cu modul in care o anvelopa se uzeaza in timp. Acest lucru
accelerează uzura centurii, care ar putea afecta pompa de apa, alternatorul sau
aerul condiţionat, compresorul de performanţă.
Vitrarea: centura
este greu de îndoit şi incovoiat împotriva unui scripete, producerea de
căldură, care cauzează intarirea cauzciucului in timp. Dacă centura se pierde, frecarea
adaugata produce mai multa caldura.
Pilling :Cu cat
imbatraneste mai mult cureaua, se pierde materialul care poate construi canalurile
centurii. Acest lucru poate contribui la o lipsa de tensiune pe scripeti, de
aliniere şi uzura.
Pasul 3
Decizii
inteligente de reparaţii.
Dacă vehiculul
este în service pentru alte reparaţii, cum ar fi o pompa de apa, turbosuflanta,
turbina, inlocuire pompe injective, alternator, sau alte componente,
asiguraţi-vă că aveti centura in conditii bune. În funcţie de vehicul, puteţi
economisi bani de multe ori, inlocuirea centurii poate fi inclusa in munca
pentru alte accesorii.
Pasul 4
Doua cauze majore
pentru esecul centurii sunt tensiunea necorespunzatoare si dezalinierea.
Vehiculele care
utilizează o centură serpuita folosesc de multe ori un sistem automat de
tensionare a centurii. Acest sistem este conceput pentru a aplica o forta
constanta pe o centura. Tensionarea şi scripeţii ar trebui să fie întotdeauna verificate
atunci cand se schimba centura.
Înlocuirea
centurilor de dvs.
Dacă doriţi sa
inlocuiti centura de la masina
dumneavoastra, urmaţi aceşti paşi:
• 1. Marcaţi
direcţia de rotaţie pe centura.
• 2. Descărcaţi
centura de tensionare prin rotirea tensionarii.
• 3. Eliminati centura
din motor (si dacă este în curs de tensionare trebuie înlocuita).
• 4. Instalaţi
noua centura.
• 5. Cuplul
şuruburilor de fixare a cuplului 1/3 de instalare într-un model de stea.
• 6. Strângeţi
şuruburile de la 2/3 de cuplu, apoi la cuplu maxim.
• 7. Instalaţi
centura în aceeaşi direcţie ca centura veche.
• 8. Încărcaţi
centura de tensionare prin rotirea tensionarii(a se vedea rotile pentru a
încărca indicatorul).
• 9. Strângeţi
cureaua până când indicatorul se încadrează între cele două intervale.
• 10. Fereastra
de ecartament, arătând intervalele maxime şi minime, este situata pe o
suprafaţă între bază şi braţul de asamblare tensionat.
Sfaturi
importante:
• performanţa
accesoriilor este direct afectata de
starea centurii dumneavoastră. Doar o pierdere de 5% din material poate afecta
performanţa acesteia.
• Nu folosiţi
niciodată pansament sau orice tip de substanţă pentru a acoperi centura.
Contaminarea de la aplicarea unei substanţe pe centura va afecta negativ viaţa
acesteia.
• Nu există
componente reparabile în interiorul unui tensionari. Întregul ansamblu trebuie
să fie înlocuit.
• Atunci când
remontati o curea, curăţaţi scripetele. Murdăria sau vopseaua poate provoca
zgomot.
• Esecul centurii afecteaza manevrabilitatea
vehiculului, ducand la blocaje până la inlocuirea acesteia.
No comments:
Post a Comment