Thursday, February 9, 2017

Cum alegem o turbina



De multe ori dorim sa ne imbunatatim masina si sa vindem masina veche. Dar daca dupa ce ti s-a cumparat masina veche, achizitionezi o masina noua si realizezi ca vrei sa ii faci imbunatatiri? Probabil va intrebati care ar fi cele mai bune optiuni pentru ca turbine dumneavoastra sa dea un randament mai bun si sa scoata mai multi cai? Acest lucru il alegeti in functie de numarul cailor in plus pe care doriti sa ii aveti:
1.hibridizarea turbinei originale a masinii, in mare, se modifica/schimba carcasele, compresoarele si axul
-avantaje: spool destul de rapid
plug and play
poate oferi 50-70 de cai peste stoc
usor de reglat din softul masinii

-dezavantaje: cost destul de ridicat (1000 euro+)
Faptul ca este necesara o presiune mare iar companiile care ofera astfel de servicii legate de turbine hibrid pentru masinile diesel nu reusesc intotdeauna sa le faca fiabile (va trebui sa cautati si sa fiti siguri ca firma la care apelati este in regula, autorizata si a mai efectuat cu rezultate bune astfel de interventii)

2.hibridizarea unei turbine mai mari:
-avantaje: spool destul de rapid
plug and play sau nu depinde de manufacturerul care o modifica
poate oferi 80 de cai sau mai mult peste stoc
usor de reglat din soft

-dezavantaje: cost destul de ridicat (1000 euro+)
Presiune mare este necesara si de asemenea upgrade-uri serioase la internele motorului
(va trebui sa cautati si sa fiti siguri ca firma la care apelati a mai efectuat cu rezultate bune astfel de interventii, de obicei pentru masinile diesel companiile nu prea reusesc in ceea ce priveste fiabilitatea)


3.folosirea unei turbine de pe un motor mai mare
-avantaje: costuri reduse la achizitionare
Se pot atinge intre 50 si 200 de cai in plus fata de puterea stoc in functie de model

-dezavantaje: majoritatea nu sunt foarte fiabile la presiune ridicata
Eficienta este redusa pe un motor mai mic
Lag-ul este destul de mare in comparatie cu turbina originala a masinii
Scoate fum la turatii mici din cauza spooling-ului greu
nu sunt plug and play si necesita modificari la prindere pe chiuloasa, evacuare si intercooler
greu de reglat din soft


4.montarea unei turbine suplimentare exact ca si cea originala a masinii (twin turbo)
-avantaje: costuri reduse la achizitionare
Se pot ajunge la mai multi cai, chiar intre 50 si 150 de cai in plus fata de puterea initiala insa acest lucru se intampla in functie de modelul turbinei
Spooling este foarte rapid , diferenta nu este nici una fata de turbina originala
Motorina se arde cum trebuie si la turatii mici si la turatii mari, rezultatul fiind ca nu scoate fum!

-dezavantaje: este foarte greu de instalat
Reglajul se realizeaza mai greu din soft
Presiunea va fi aceeasi ca si cum aveti o singura turbine, deci nu prea este bine din acest punct de vedere

5.montarea unei turbine mai mari langa cea originala (biturbo)
-avantaje: spooling destul de rapid la ambele turbine, deoarece turbina mica favorizeaza turbina mare sa realizeze presiune
Dupa modificare se pot obtine intre 100 si 300 de cai comparative cu puterea originala a masinii
raspunsul fiind destul de ok si lag-ul destul de redus

-dezavantaje: foarte greu de instalat
Reglajul se realizeaza foarte greu din soft la turbina mare, de obicei la aceasta reglajul se face mecamic cu ajutorul unui boost controller
Modificarile care trebuie facute la motor sunt enorme, inclusiv unele piese forjate, alte modificari se realizeaza manual, precum galeria de evacuare.
Costuri foarte mari la achizitionare si montaj

In conculzie este foarte important pentru ce model de turbina optati, nu marimea turbine are ca rezultat eficienta. Dimensiunea compresoarelor si plaja de turatii sunt de asemenea foarte importante. Ineficienta turbine poate cauza spargerea motorului, deci trebuie sa consultati un specialist sau sa achizitionati turbine in cunostiinta de cauza. Compresoarele pe evacuare si admisie trebuie sa aiba dimensiuni asemanatoare, pentru a reduce supraturarea turbine la viteze mari. 


No comments:

Post a Comment